torsdag 15 maj 2014

Skorna, Nannyn och linsskyddet


"Titta mormor jag har fått nya skor"



"Nanny-hunden titta då!"



"Jag tittar hellre på dig!" säger Super-Nanny Märta-Mai.



"Oh vad du smakar gott!"



"Jag blir galen vad sött du smakar!!"



"Titta vilken snäll hund jag är!" Nu räcker det Märta-Mai säger matte/mormor plötsligt.



Då riktas intresset mot mormors linsskydd i stället. Hittills har krypandet varit bakåt men…



… här händer något nytt …



… förflyttningen går framåt i stället…



"Jaaaaa! Du lyckades! Det här hände sig den 7 maj och i  går 14 maj kröp den lilla genom hela lägenheten och hon börjar resa sig upp genom att ta hjälp av diverse möbler. Ett litet steg för mänskligheten men ett stort kliv för denna lilla tjej!

Märta-Mai och Harry har varit på träning i kväll och jag har blivit flitigare med klickerträningen. Nästa gång ska jag ta bilder från träningen för så duktiga dom är bägge två. Jag har verkligen fått inspiration till mera trix och klick när hundarna snappar så fort. Båda hundarna har även dom tagit ett skutt i utvecklingen och det roliga är att vi tränar tillsammans, dvs båda hundarna på en gång i vissa moment – kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar