tisdag 13 maj 2014

Körsbärsblomfestival

Nu har jag varit i Yorkan och rövat hem den lilla Hasselnöten. Märta-Mai har löpt färdigt och kommit hem från sin vistelse på Lidingö och körsbärsblommorna har snart blommat ut här i trakten.

Jag hade tillfälle att bevista den årliga Körsbärsblomfestivalen i Botaniska trädgården i Brooklyn.

Några bilder från den Japan-inspirerade festivalen kommer här:


Många musik och dansföreställningar förekom i hela parken…



… efter den kallaste vintern på 74 år följde en kall vår så blomningen har inte kommit längre än här i Sverige…



… många människor besökte festivalen och där vimlade av Yohio-kopior…





… japansk tema som sagt …



… alla träd blommade inte men tillräckligt många för att man skulle inspireras och bli hänförd…



… jag frös som en hund men många var påfallande lättklädda…





…var ligger skärpan måntro…?



Nytt försök men…



… ni får ett hum om prakten i alla fall…















Här har man byggt ett stort fågelbo som man kan klättra in i och det är tillverkat av…



… träd och grenar och material från förstörelsen efter orkanen Sandy som drabbade NY hösten 2012.

Mera bilder från resan kommer en annan dag……!

3 kommentarer:

  1. Funderade just på om du blev kvar i NY :).
    Vackra bilder!
    Vi får höras någon dag nu framöver.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Klart man kan undra när ingen blogg kommer upp men jag ska försöka bättra mig. Ja vi hörs kanske nästa vecka? Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Hej Olga! Tittar ibland på Din blogg bara för att jag tycker att Du tar så fantastiska bilder och skriver så fina korta vardagskommentarer. Vilka fantastiska blommande träd - och i New York. Hoppas komma dit i år. Har haft det på min reselista i många år nu men kommer aldrig till skott. Bästa hälsningar, Kajsas väninna Kari

    SvaraRadera