onsdag 18 februari 2015

Hux flux…

… står där något på bloggen.

Ingen is lär det bli över Vättern i år så inte går det att vandra över isen till andra sidan. Hjo ligger rakt över sjön och man kan skymta den höga vitmålade silon i Hjo´s centrum.



Mormor visar hur man kastar snöboll…



… "men kasta den då"!



"Nej, jag ska smaka på snö för det har jag aldrig gjort, ganska gott"!



"Läsa sagor är annars mitt bästa"!



Jag har tagit simkörkort tillsammans med Märta-Mai. Hon har en riktigt fin simstil för hon har tränat i Vättern. Märta-Mai tycker så där om att bada i bassäng. Riktigt bra träning är det annars!



Vi var på Filmfestival i Göteborg i dagarna fyra och jag var barnvakt. En dag blev det strålande väder och jag satte mig på en soffa utmed en vägg och solade medan…



… Lillisen sov. När hon vaknade gick vi till Alfons Åbergs kulturhus och lekte i många timmar.



En ganska typisk bild. Den lilla sover middag och Märta-Mai viker inte från hennes sida. Dom leker ihop varje dag och Lillis har lärt sig säga: "ta den!" så kastar hon en leksak till Märta-Mai som hämtar den för att sedan lämna över den till lillungen igen. Sååå gulligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar