söndag 2 juni 2013

Jag tror nog att du kan börja göra dig redo…

…att åka hitåt, löd sms:et jag fick klockan 17.30 på lördag eftermiddag den 1 juni 2013. När jag kom fram var redan första valpen född. Jag agerade assisterande "valpmorska" hos Marie på Mibisan´s kennel. Första valpen föddes 19.00 och den sista klockan 00.45 och då räknade vi in åtta underbart fina små valpar och allt gick så fint.


Dixie är en erfaren mamma vid det här laget när hon just fått sin tredje valpkull.



Lugnet och lyckan råder i valplådan och om ett antal veckor blir det fart ute på gräsmattan kan jag föreställa mig. Fyra tikar och fyra hanar blev fördelningen och valparna har namn utifrån dans-tema. Det är en stor ynnest att fått vara med när dom här små fina varelserna kom till världen. Det ska bli roligt att följa deras utveckling.

3 kommentarer:

  1. TUSEN TUSEN TACK Olga, för att du ännu en gång ställde upp och kom hem till mig för att bistå vid valpningsprocedur här hemma:). Mamma Dixie och valparna mår fortsatt strålande fint och det är svårt att slita ögonen från valphörnan:).
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Kan förstå att det är speciellt att få vara med! Jag såg lördag kväll/natt att det kommit valpar och följde med lite via Facebook. De är verkligen supersöta <3

    SvaraRadera
  3. Det är en sån fin upplevelse att få vara med vid en tilldragelse av denna dignitet. Dixie är verkligen duktig mamma! Ja det var några stycken som följde födseln på facebook så jag fick hälsning från dig också Maya. Bara Dixie var oberörd över vilket intresse hon ställde till med. Valparna är så fina och friska med härliga färger och teckningar. Jag skulle nog som du Marie hänga i valphörnan mest hela tiden. Krama ligan och Sniffen

    SvaraRadera