måndag 3 juni 2013

Mitt i skogen

På förmiddagen ringde våra före detta grannar som också bor på landet större delen av året. "Vill du komma på kaffe klockan 11.00?" Något annat svar än ett ja tack var otänkbart. Jag visste att dom bodde vid vägs ände ute i den stora skogen men att det var såååå långt in i skogen!!! Grannar med hjortarna, vildsvinen och fjärilarna. Idyll är bara förnamnet och vilket arbete de lagt ner på sitt alldeles egna paradis. Jag är tagen fortfarande av den underbara miljö som de skapat åt sig jag blir andlös, mållös inför alltihopa där inte en enda sak befann sig där av en slump.

Växterna som bara fanns där och utvalda med stor omsorg var till större delen helt okända för mig, t ex:…


… Kinesisk Buskpion med ljusrosa blommor och besökande skalbagge…



…en med mörkare rosa färg…



… buskarna var översållade med knoppar som slagit ut precis idag dagen till ära när jag och hundarna kom dit…



…Dillpion som inte är lätt att odla…



En blomma nästan overkligt vacker.



Fönstret i "salen" vid det tillhörande torpet.



Vi har en annan typ av paradisisk miljö med vacker utsikt på kvällen…



…med gästhus är av något modernare snitt och med kvällsbelysningen tänd.



Himlen avspeglar sig i fönstret när jag fotograferar utifrån och in.



Alla mår vi gott på vårt sätt vilket den här nyfödda valpen får illustrera. Den utstrålar väl harmoni och fullkomlig trygghet eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar