tisdag 16 juli 2013

Bästa sättet…

…att rensa huvudet från svåra tankar är att göra något man tycker om. För mig är det att vara ute i naturen och helst vid vatten. Min yngre bor dog i fredags efter att varit sjuk i drygt ett år. Döden var väntad men ändå……! Tacksamhet känner jag över att vi kom varandra så nära detta sista år i hans liv. Min äldre bror och jag var med honom till sista andetaget.

Jag säger som rövarhövdingen Mattis – "han fattas mig!!!!! I allt jag gör finns han i mina tankar och just nu pågår livet inneslutet i en sorgebubbla. Vi syskon som förlorat en bror använder naturen för läkning. En av oss genom äventyr på Island, en spelar golf hela dagen eller jag som paddlar kanot utmed vildaste Vätternkusten.


Paddling är en passion hos mig…



Hemåt upp till vårt hus på bergets topp. I djupaste tankar om hur allt ska bli nu…utan lillebror.

8 kommentarer:

  1. Skickar varma styrkekramar till dig <3. Hör av dig när du känner att du orkar...
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Stackars Olga.
    Styrkekramar till dig.
    Det är bara förjävligt med denna sjukdom.
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Åh kära Olga! Att trösta med ord via dator är förstås omöjligt. Så fint att ni kunde vara med honom ända till slutet... Många kramar!!

    SvaraRadera
  4. Tack alla tre för visad medkänsla!!! Jag känner mig helt utan kraft och är så ledsen och arg är jag på denna skoningslösa sjukdom som drabbade honom. Han har haft ett tufft år men nu är det över…! Hoppas det finns HD-motorcyklar i himlen! Kram från en ledsen tant

    SvaraRadera
  5. Men usch då =( Har suttit och kollat in på din blogg varje dag o misstänkt nått var "fel" när ingen uppdatering kom. Är verkligen ledsen då jag vet hur nära ni stod =( Jag är säker på att han glider runt på en HD däruppe bland molnen!

    SvaraRadera
  6. Såg det här först nu... tänker på dig och känner med dig.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Tack fina vänner Maya och Annika för era tankar! Trots den sorgliga tid som denna sommar inneburit hittills så har hundarna kommit in i sommarlovsstämmning. Det badas och simmas både nu och då. Kram Olga

    SvaraRadera
  8. Jag tror på Himmelska födelsedagar,Kram, Din gamla granne Anna

    SvaraRadera