torsdag 25 juli 2013

Paddeborg

Nej det handlar inte om boken "Det susar i säven" men bara nästan. Det vimlar av paddor i grannskapet och i morse när husse skulle stoppa fötterna i träskorna stötta han i något mjukt. Han skakade ur en stor padda som boat in sig i hans högra sko. Paddan kröp iväg för att komma undan men döm om vår förvåning då den återvände till trappen och började krypa uppför min stövel. Innan den försvann in i stövelns mörka vrå tog den sig en titt på MM genom fönstret.


De båda ser på varandra med ett betryggande glas emellan innan …



… fru padda installerar sig i sitt nya hem. Den har legat här hela dagen men jag ska ha koll i kväll för att se om hon ger sig ut på nattligt äventyr. I så fall tar jag in all dojjor från trappen och jag ska läsa på hur man kan bygga ett lyxigt Paddeborg åt henne. Jag tror det är en hon för paddan är stor och jag har för mig att hanarna är mindre.

1 kommentar:

  1. Paddor är ett av mina favoritdjur! Deras ögon är helt makalösa - guldskimmrande kopparbrunnar... Kram på dig!

    SvaraRadera