onsdag 31 juli 2013

Lång långis…

…som tog tre timmar innan vi var inom dörren precis när åskvädret med tillhörande slagregn/hagel brakade loss. Då hade vi fått lift hem sista biten. Vi knökade in mig och mina tre hundar i baksätet på en gammal Saab medan två personer och en fjärde hund satt i framsätet. Det var en stor lycka att få lift för Harry var ganska varm fast jag stövlade in på ett koloniområde och fann regntunnor med drickbart vatten till hundarna och jag stjälpte lite vatten över hela Harry.



Vi började promenaden med att vi gick ut genom dörren och följde vandringsleden utmed Vättern.


 
Hundarna fick gå lösa en stund på bergen.



Harry hittade en hög med drivved…



…och det fanns gott om vattensamlingar efter gårdagens regn att dricka ur.



Lite äventyrligt är det att gå här för vi är mitt i en hage där det går kor men dom var på annat håll.



Vi mötte ett par fågelungar som struttade, rullade, snubblade fram högljutt pipande…



… jag gjorde allt jag kunde för att få till bilder på de två små charmtrollen men hundarna var nyfikna och drog i kopplen och ingen sökare hade jag i kameran så jag såg inget i displayen. Jag riktade kameran på måfå därav endast dessa flippriga bilder.



En av sötnosarna. Jag undrar så vad det kan vara för fågel. Det är ju så svårt att bestämma när de så här pass unga. Höga ljusa ben hade dom och spräckliga på magen och distinkta vita fläckar på vingarna med riktigt kort stjärt.



Här har vi kommit fram till civilisationen och väntar på skjuts…



…vid "flis-torken" i Ödeshög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar