torsdag 22 augusti 2013

Det sociala…

…är överlevnad. Vänner är ovärderliga och det har jag sagt tidigare. Det är nog annorlunda för hundar men nog finns det glädje och nyfikenhet i nya hundmöten. Att vara social kan också vara en påfrestning både för människor och hundar beroende på hur man har det med sig själv för tillfället.

Vännen Marie kom på besök hit i obygden med ett gäng valpar och några vuxna hundar. Violet har det svårt med sig själv just nu tror jag för hon har mycket bryskt talat om för Märta-Mai var skåpet ska stå. Det resulterade i två hål på MMs nos och några mindre sår på hennes ben och hals. Violet fick därför vara med sin hundkompis Stina och hennes matte när valparna kom på besök.



Märta-Mai blev så förtjust i valparna och hon sprang efter dom överallt…



… en av valparna är en kopia av Märta-Mai när det gäller färg och teckning.



Påhittiga var dom de små gästerna för dom började arrangera om blommorna i vasen och sprida ut dom över golvet.



Vackra Violet, den mjukaste och vänaste av hundar, klarar just nu inte ens av sina vänner för Stina-kompisen fick känna på hennes dåliga humör trots att Vajjan fick följa med på härlig promenad på Omberg. Stina togs till veterinär och kom hem med antibiotika och anti-inflammatorisk/ smärtstillande mediciner. Stina är lite rädd att träda in över vår tröskel sedan hon blev biten och det är inte underligt. På måndag ska vi gå till veterinär och undersöka om Violet möjligen har någon åkomma som kan förklara hennes dåliga uppförande.



Den här vännen hade jag sånär trampat på om inte Marie varnat mig. Marie var inte sen att fotografera denna lilla gäst på trappan. Den här krabaten kom objuden men ack så välkommen ändå. Vi välkomnar alla som hittar hit men vi har bestämt att Vajjan inte behöver vara social när hon inte verkar uppskatta det för tillfället. Ska vi vara sociala med andra hundar så får hon ha munkorg på sig. Jag vill inte vara med om flera incidenter med blodvite på ett bra tag framöver. En sak jag undrar över och det är om grodor och paddor går ihop och snackar med varandra. En padda bor i min gymnastiksko på trappan men paddan var inte hemma när grodan kom dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar