måndag 26 augusti 2013

Rätt och slätt…

… ja vad är rätt och vad är fel. Frågan jag försöker utröna i dessa tider är varför Violet är arg. Inga incidenter på flera dagar förutom ett riktigt argt morrande mot Märta-Mai idag. MM var för ivrig att komma ut genom dörren och då sa Violet till på skarpen men inget bitande bara morr. Violet verkar inte bara arg utan deppig också. Hon är låg helt enkelt. Vi var till veterinären idag och hon undersökte Violet väldigt grundligt och kom fram till att Vajjan är stel i nacken och svag/stel i ländryggen. Vi ska prova att ge Vajjan smärtstillande och Glucosamin i 14 dagar för att se om hon lugnar ner sig. Hennes arga beteende kan grunda sig i att hon har ont i ryggen. Men…beteendet har kommit och gått sedan Vajjan var drygt två år så…? Violet ska röra på sig men inte överanstränga sig tyckte veterinären.

Jag lyssnar till olika kloka människors råd och analyser och läser artiklar om aggression hos hundar. Det ger mig väldigt mycket men ännu inget konkret råd hur jag ska gå tillväga för att jag ska känna mig trygg och Violet bli gladare. Glada stunder har vi varje dag trots allt och långpromenader inverkar positivt på både människor och djur.


Hundar på rad över åkrar och ängar, vägar och stigar, skogar med porlande bäckar och över stock och sten. Denna ljuvliga sommar med fantastiska kvällar…



…och magiska solnedgångar och denna kväll var inget undantag. Nu ska vi ut och kolla stjärnhimlen och kvällsrasta hundarna – kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar