måndag 19 augusti 2013

Magiska vänner…

…på besök! Efter en älskad brors död och ett fint farväl av honom i Östra Eneby kyrka börjar jag krypa ut ur en matthet som invaderat min kropp och själ under lång tid. Äntligen kunde vi ses gänget som senast sågs på Österlen i den undersköna vårens tid. Ett dygn fick vi till och många av dom timmarna ägnade vi åt att prata och så äta förstås.

Vi äter vår "berömda" buffé – vi tar med det var och en vill äta och så samlar vi allt till en buffé och det blir alltid succé.


…mmm bara en del av allt vi kunde frossa i…bänken badar i ljus från solnedgången.



… så här kunde det se ut på tallriken och i glaset (jag drack pressad äpplemust från Österlen).

…i övrigt kanske vän av ordning undrar var mina hundar höll hus. Jo mina allra finaste whippet-tjejor skötte sig fint och en nyhet är att båda löper!!!!! Violet som ska löpa i november började i stället för några veckor sedan och vem hakar på? Märta-Mai börjar också löpa tre månader för tidigt. Det är ungefär tre månader sedan sist!? Nu missar hon sista tävlingen i whippet-race + KM 1 september. Vilken säsong! En säger en tävling blev det i år! Vänner hänger ihop i vått och i torrt anser Märta-Mai och börjar löpa när Vajjan gör det. Vajjan är ledaren på gott och ont! Harry var på ärende i Stockholm tillsammans med husse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar