lördag 19 oktober 2013

Manhattan x 2


Nu är barnbilstolen invigd när vi åkte till Manhattan igår. Lilla H gillar att åka taxi.



Tornet tillhör The Chrysler Building och det tornet har en särskilt betydelse för mig från och med nu.



Vår taxi anländer inför vår hemfärd.



Underhållning i taxin.



Mamman gick till frissan inne på east side Manhattan och jag var barnvakt i et par timmar. Lilla H-B sov hela tiden och jag roade mig med att kolla på…



…hundarna i Tomkins Park. Jag fastnade för två hundar som var riktiga polare…



… en vit boxer och en trasselsudd lekte i nästan en halvtimme…



…några andra hundar ville delta men…



… det var bara dom två i alla fall…



…så olika och att just dom har funnit varandra är en sak jag undrade över medan jag stod där…



…liten hund men så trygg med sin betydligt större kompis!



Pingismatch mellan två damer som fnissade hela tiden. Observera handväskorna i under bordet.



Den paraden missar jag – synd!



I området där vi vandrade kring fanns en hel del "kolonilotter"??!!!



Pittoreskt så det förslår!



Äntligen kunde jag fånga den här fågeln på bild. En sorts trast som jag hoppas kunna artbestämma när jag kommer hem. Man fattar inte allt det gröna och naturen in på knuten i denna gigantiska stad. När det var matpaus för den lilla och hennes mamma flög en rovfågel över våra huvuden och ekorrarna rasslar i buskarna. De är nästan tama för de är vana att bli matade. I morgon kan det bli mera hundtema och det bör bli det för jag har aldig sett så många hundar i mitt liv under de här veckorna. Det är helt otroligt hur väl alla hundar följer sina mattar och hussar. I går såg jag en man gå med musik i hörlurar och två lösa småhundar som sprang vid hans sida. Hundarna hade full koll på husse och han hade full koll på dom medan brandbilar, ambulanser och bilar som brusar kring på den stora gatan!

2 kommentarer:

  1. Hej Olga!Vilka häftiga Newyorkbilder,både på den lilla fina och hundar och miljöer,Förstår att det blir svårt för dej att slita sej...men det blir kul när du kommer tycker Stina och jag!

    SvaraRadera
  2. Och du,vad fin hon är lilla Hazel-Blue i sina mormorsstickade kläder!

    SvaraRadera