måndag 14 oktober 2013

Mycket firande…

…tycker jag de har i Yorkan. Idag firas Columbus Day då mycket är stängt men desto mera paraderande på Manhattan. Man firar helt enkel Christofher  Columbus som upptäckte Amerika. Vi tar det lugnt fortfarande med den lilla men går ut varje dag i de närmaste omgivningarna…ett litet firande varje dag alltså – bara att vara med en så liten person (hon är redan en personlighet) – är otroligt!


Jag var ute på egen promenad med lilla H-B…



Vi gick till en liten park och jag upptäckte en svart ekorre som kalasade på solrosfrön…



…morgonstund har guld i mund! Jag mormor fick en liten egen stund igen med lilla pyret som sov gott i sin vagn…



… vilken sötnos i full harmoni med allt…



… snart vaken och betraktar omgivningen med pigga ögon och det ser ut som hon säger ohhh…


Apropå firande så stundar Halloween och över till den makabra delen av detta blogginlägg.


Barnen i huset har dekorerat hela trappan med hemska skrämmande saker och hela Brooklyn är insvept i orange eller vita spindelnät som härbärgerar olika hemskheter…



…en rad skelett på snören…



…spindlar överallt…



…arga pumpor…



…på dörren är blodpölarna i plast hårresande så man undrar vem som vill gå in…? Hela trapphuset är insvept i spindelväv på väg upp till lägenheten. Barnen och de vuxna tycker det är sååå kul medan jag tycker väl så där. Jag har aldrig gillat Halloween men jag kanske vänjer mig och köper en pumpa ett annat år och sätter på trappan hemma.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt Olga!Vad fin hon är den lilla!!!
    Hälsa Fia och fortsätt njut!!
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  2. Hej Ingrid! Ja hon är så fin den lilla och allt går såå bra och hon har redan börjat kommunicera med leenden. Otroligt att få uppleva!! Vi njuter på i minst en vecka till. Hoppas att allt är väl med er allihopa!! Kram Olga

    SvaraRadera