tisdag 19 november 2013

Fint besök

Igår fick Märta-Mai och jag fint besök av whippet-töserna Sara och Tikka med sin Matte Marie. Vi firade Tikkas andra kull med valpar som fått namn efter Tropiska frukter.

Harry är kontorshund för nu löper Märta-Mai för tredje gången i år men sist i augusti avbröts löpet.


Sara och Märta-Mai är intresserade av godis medan…



…Tikka fick whippet-fnatt och busade runt i ren glädjeyra…



Marie hade med fika så vi firade Tropiska frukt-kullen med ett rejält kaffekalas (foto Marie med Iphone). 

Märta-Mai saknar Vajjan märker jag på små små tecken och ett är att hon rantar efter mig och håller koll. Hon är ju ensam-hund med mig nu och hon verkar vara rädd att jag ska försvinna. När vi fikade vlll hon sitta i mitt knä hela tiden. På kvällen skulle jag på min läsecirkel och jag valde att ta bilen dit så hon fick vara i sin trygga bur i stället för ensam hemma. Idag ska jag lämna henne helt själv i lägenheten på prov en liten stund. Märta-Mai har aldrig i sitt snart 4-åriga liv varit ensam hemma.




4 kommentarer:

  1. Tack fina Olga för en trevlig eftermiddag igår! Tikka och Sara tyckte det var jättekul att hälsa på i "Olga-hem" och Märta-Mai är ju så himla go och mysig. Kram kram - det får inte gå så lång tid mellan varven vi ses nu framöver vännen.
    Marie och Whippet-ligan

    SvaraRadera
  2. Märta-Mai tackar för fina selen som är invigd! Vi ses snart igen här eller där på en fika tycker jag! Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Oj vilket kalas ni hade! Inte illa!
    Förstår att MM tycker det är lite tomt, lillskruttan =( Hoppas det gick bra o ha henne själv!
    Kramar från mig och nospussar från Sniff!

    SvaraRadera
  4. Hej Maya! Det gick bra för lillskruttan att vara själv. Hon är så duktig och helt underbar! Nospussar och kramar tillbaka från oss

    SvaraRadera