onsdag 13 november 2013

Sällsynt…

… kärleksfull var hon lilla Violet! Oh vad detta var svårt – att skriva var…! Vår vackra Violet är död och jag fattade beslutet i fredags då jag tog henne till veterinären. Vajjan hade känningar av sin förmodade artos i nacke och ländrygg. Hon kved när hon hoppade upp i soffan och tog sats länge före hoppet. Nu slipper Violet sina smärtor och stressen när hon känner sin integritet hotad.

Hon var en oerhört älskad hund av så många människor för hon var en försiktig tös men om man blev utvald till hennes vän då var hon den trofasta, lojala, kärleksfulla Vajjan. Finaste flickan i världen!!!


Sällsynt bild men jag har några få av dessa bilder på mina tre whippet vilande tillsammans. Violet ville aldrig ha en annan hund nära sig men ibland hände det att hon själv valde närheten som här men hon var alltid noga med pussa de andra godmorgon. Så jag undrar vem som ska tvätta Märta-Mais öron nu? Jag kunde skriva en hel bok med bara kärleksförklaringar till min finaste Vajja men minnet av hennes fina väsen och alla kärlek jag känt och känner för henne kommer att leva i mig till livets slut. Violet har sällat sig till Greta och hon ska få vila nära henne på platsen med utsikt över Vättern. ÄLSKADE HUND – VIOLET!

10 kommentarer:

  1. Hej! Tittade in på din sida i kväll. Du fattade ett klokt beslut. Så fint skrivet! Kram!
    Varma hälsningar från Birgitta i Hallsberg och två whippetdamer, 8 + 11 år

    SvaraRadera
  2. Tack Birgitta för dina trösterika rader! Så länge sedan vi sågs men pussa på dina fantastiska whippetdamer som älskar att göra trick och visa upp sig för publiken. Kram Olga med en whippet-flicka och Harryn

    SvaraRadera
  3. Olga - vi känner så med dig och resten av familjen! Finaste Violet <3 Älskade broder Corre lider tyvärr av samma problem och hans symptom har förvärrats.
    Vi beklagar och sänder styrkekramar till er - vet att hon var en lika stark personlighet som sin bror <3 KRAM Åsa & Robert

    SvaraRadera
  4. Kära Olga! Det gör mig så ledsen för din skull att läsa detta... jag vet hur speciell Vajjan var för dig! Naturligtvis var det rätt beslut men det gör ju inte mindre ont för det. jag hoppas att yrvädret Märta-Mai och vackre Harry kan skänka dig lite tröst i kväll.
    Stor kram från Annika

    SvaraRadera
  5. Åsa och Robert! Tänk vad kul det var varje gång vi träffades med syskonparet Corre och Violet som var riktiga tvillingsjälar och skrattretande lika i utseendet. dessutom. Jag tänker med glädje på dessa stunder. Tack för att ni hörde av er det betyder jättemycket för oss! Det gör mig ont att höra om Corre den vackre. Många varma hälsningar och kramar till hela er lilla familj! Olga

    SvaraRadera
  6. Annika tack för din medkänsla och ja du vet ju vad Vajjan och jag var för varandra. Om du visste vad hur mycket den lilla MM hjälper oss. Violet var lite av en idol för Märta-Mai men nu verkar jag få ta över den rollen. Mera lyhörd och uppmärksam liten whippet får man leta efter. Harry är bara Harry och det räcker långt. Kram och hälsa hela skocken från oss

    SvaraRadera
  7. Kära Olga! En stor tröstekram kommer från oss i Malmköping , den landar så mjukt och varmt runt dina axlar... Svåra beslut hör hundägandet till och det krävs mod och kärlek att göra det rätta för sina fyrbenta vänner. MM och Harry får finaste whippetpussarna från Scilla

    SvaraRadera
  8. Nina tack för varm tröstekram! Krama Scillan från MM och Harry. Kram Olga

    SvaraRadera
  9. Usch vad tråkigt att läsa =( Men rätt beslut har du gjort! Våra älskade fyrbenta ska inte behöva ha ont och känna sig begränsade i sitt liv. Men inte gör det beslutet lättare. Förstår att det känns tomt hemma hos er nu, trots H och goa MM. Sniff skickar nospussar och jag varma kramar till er!!

    SvaraRadera
  10. Ja Maya du må tro att vi alla går och har "fantomsmärtor" efter Violet. Det är så tomt efter hennes speciella personlighet. Hon har levt livet lite tuffare än de andra hundarna i sin omsorg, i sin glädje och i sitt missnöje, t ex klagade hon högt om hon inte lyckades komma in under duntäcket utan hjälp. Jag bäddade sängarna och Vajjan bäddade upp. Hon fattas oss! Märta-Pärta-Pyron-Paron tyr sig mera till mig märker jag så hon får mera uppmärksamhet – kanske ett sätt för henne att fylla ut tomrummet efter sin idol Vajjan. Kram till er Maya och Sniff

    SvaraRadera