söndag 17 november 2013

Hundar hemma

Årets ljusstöpning kom av sig av olika skäl och i stället åkte jag till ljusstöpar-gänget på lördagen för att bränna ljus och njuta av god mat och goda samtal.

Söndagen blev vacker och inbjöd till långpromenad tillsammans med husse och hundarna.

Märta-Mai vilar medan hennes människor lyssnar på radion…



… Harry lyssnar med ett halvt öra…



… Märta-Mai undrar när radioprogrammet slutar och det blir promenad…



…äntligen utomhus…



…matte som underhållare…



Vacker Märta-Mai i skogen. Så tomt utan lekledaren Vajjan och vi håller på att försöka fånga äventyren utan henne men det känns i hela kroppen…! Hundarna Harry och lilla MM gör vad dom kan och de lyckas naturligtvis lysa upp tillvaron för alla och envar i närheten. När jag är ute nu om dagarna får jag kommentarer om hundarnas likhet i färg men deras olikhet i konstitution. Folk förundras och tänker att jag matchat dom medvetet men jag försäkrar att det är en ren tillfällighet med deras färger. När Vajjan var med förundrades folk och frågade om det inte var jobbigt att gå med tre hundar. Jag kan konstatera att jag blir mera uppmärksammad än jag tror på en helt vanlig hundrunda.

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för en trevlig eftermiddag idag Olga! Alltid lika kul att träffas när vi väl gör det:). Kändes helt klart tomt när Vajjan inte var med <3.
    Kram kram och ha det så bra så hörs vi snart igen.
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Ja alltid lika kul! MM sänder hälsningar till kompisarna. Kram Olga

    SvaraRadera