söndag 2 februari 2014

Nya tider

Usch! vilket ord att börja en mening med! Jag gillar inte töväder. Idag har jag haft ont i nacken som dragit ner åt axlar och rygg – inte skönt alls! Gnäll, gnäll, gnäll bara jag inte slutar som SVBK (sveda-värk-bränn-kärring). Nej nu stundar nya tider!

Talgoxen har börjat flöjta i trädtopparna vi hörde den både idag och igår. Ljuset stannar längre för var dag som går och julgransbelysningen på utegranen känns lite malplacerad och förbi.


Kameran åkte fram både igår och idag och ett suddigt kort avslöjar att Stina mött Harry …



Märta-Mai vilar nöjd ut efter en lång promenad med bitvis pulsande i tösnö…



… Harry ligger och drömmer om kadavret på gärdet som han förbjöds tugga i sig – attans!



Tulpaner kan man inte få för många av var orden vännen Ingrid yttrade när hon kom med blomster. Små knubbiga rent ljuvliga och doftande tuplpaner …



… en vacker solnedgång där solen nästan är som ett gyllene ägg vilande i trädet…



… varslar om en långsam förändring…

7 kommentarer:

  1. Så roligt att hitta dig här Olga!

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder på både fyrbenta, tulpaner och solnedgång! Ja - Lillebror blir kvar hos mig - jag berättar när vi hörs.
    Kram kram Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  3. Hej Ingela! Är det Ingela bördig från Grebo?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer! Tänk att ni har fått barnbarn, det är ju inte länge sen jag satt i er skinnfåtölj och sjöng för Skruttan ur "Nu ska vi sjunga" medan Ivar smaskade på mina nybakade bullar. Det var tider det. Vi borde träffas.

      Radera
  4. Marie! Vi måste bara höras snart! Kram Olga

    SvaraRadera
  5. Ja det var tider det Ingela. Ivar var mattjuv han precis som våra andra hundar efter honom utom Harry som har korta ben. Skruttan har fått en Lill-skrutta som redan visat talang för att sjunga. Ja men visst borde vi träffas!

    SvaraRadera
  6. Hej!Vilka fina bilder!!! Vi ses kanske en hundsväng imorgon?!

    SvaraRadera