onsdag 12 mars 2014

Från Lurvglufs till Snygg-Harry

Harry har varit hos frissan på Vacker Tass i Väderstad.

Frissan tog en bild på Harry innan hon grep sig an den stora utmaningen att handklippa Harry. Maskinklippning skulle göra att han blev helt korthårig som en ordinär Welsh Corgi Cardigan och det ville jag inte.



Efter 1 1/2 timme var han fortfarande kvar på klippbordet.



Efterbild där han har blivit en snyggis med ordentligt uttunnad päls som är lättare att kamma ut.



SnyggHarry på promenad idag…



… tillsammans med hjärtgoa vännen Märta-Mai vacker som en dag alltid.



Jag bad hundarna posera på en sten och jag bad dem sitta och titta in i kameran men inte nödvändigtvis smajjla. En hund har ordning på öronen annars är det ingen vidare ordning för övrigt.



OK, sitta kan vi väl men se in i kameran …näääe…



… en sekund då kan jag väl det tycks Märta-Mai mena…



… titta vad vi kan – se åt samma håll!




3 kommentarer:

  1. Förlåt att jag inte hört av mig men jag läser din blogg varje uppdatering du gör. Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Samma här Marie! Jag läser alla dina inlägg! Dom är fantastiska med bilder på vackra miljöer och glada hundar. Snart hörs vi av igen! Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Oj så snygg Harry blev!

    Har glömt bort att kolla din blogg. Har varit så mycket. Efter tumören har allt varit ett kaos och jag har varit trött och glömmer lätt. Inser att jag saknat dina vackra promenadbilder och underbara bilder på vovvarna!

    SvaraRadera