onsdag 19 mars 2014

Vardagslyx

Idag den mulna och kulna dag blev jag bjuden på Afternoon Tea igen av vännen Ingrid.

Vi åkte till Albackens Trädgårdsskafferi i Mjölby och bara njöt av allt gott och den fina serveringen. Jag kan verkligen rekommendera alla att åka dit. De har god mat, fin service och stället ligger bara en kort bit från E4 där det vid Mjölbys norra avfart är skyltat Albacken. Om man vill som vi njuta av Afternoon Tea så behöver man beställa det en dag i förväg – 0142-10991 eller e-post: info@albacken.net

Jag glömde kameran så bilderna är från förra gången vi var där för några år sedan men jag lovar det var samma fantastiska upplägg och goda grejer som förra gången. Hoppas ni blir riktigt sugna på att åka dit!


To start with…





… continue with…



… som avslutning och då förslagsvis med kaffe i stället för te…



En bit interiör från Albackens Trädgårdsskafferi som är öppet året om.



Som jag trodde så glömde jag ta en bild på naturen den 17 mars. Om ni minns mitt inlägg 6 mars i år så lovade jag där att jämföra bilden från 17 mars 2010 med 17/ mars 2014. Ovanstående bild är tagen 14 mars 2014 och vi fikar på Pilgrimscentrum med hembakad limpsmörgås (brödet var ugnsvarmt) och hembakad kardemummabulle. Solen värmer och Klosterliljorna i Munkträdgården bakom staketet har börjat blomma på riktigt. Märta-Mai är sugen på fika hon med. Jag hade ingen kamera med utom mobilen så det vackra vädret och den vackra hunden kommer inte riktigt till sin rätt. Vilken skillnad det kan vara ändå med vårens ankomst om man jämför mars 2010 med mars 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar