lördag 29 mars 2014

Lördagsvandring

Fika i ryggsäcken, extralång lina till Märta-Mai och en Harry utan koppel och ut på vandringsleden.


Vi satt på berget och fikade medan Harry morrade och gläfste på fiskebåtarna. Ljudet fortplantar sig bra över vatten och vi hörde nästan vad dom pratade om i den vita båten som gömmer sig bakom trädgrenarna.



En tjuv-lyssnerska…



… som snart rullade ihop sig i den mjuka mossan …



… och Harry lade sig att vakta ryggsäcken …



… båten försvann stillsamt bort med alla sina metspön och fångsthåvar…



… hemma har jag justerat bilderna och när jag jobbade med den här bilden när det gällde förhållandet mellan ljusa och mörka partier så uppträdde denna effekt som jag tyckte blev rätt vacker.



Samma träd utan bild-justering i efterhand.



Utmed denna vackra kust vindlar sig vandringsleden tillika pilgrimsstig som leder framtill Pilgrimscenter i Vadstena. Jag uppskattar att det är ca tre mil fågelvägen härifrån till Vadstena.



Husse äter banan och vi filosoferar över tillvaron och kommande aktiviter i helgen.



Vi valde att begrava vår älskade vackra Vajja denna fina vårdag i mars. Det blev en fin ceremoni och nu vilar Violet bredvid Greta  i en sluttning med utsikt över Vättern. Violet blev nästan tio år och jag tänker på henne varje dag och vi saknar henne väldigt mycket. En vacker och unik ros var hon vår fantastiska – Carmodey Constance Spry – !

Jag har blivit varse att Märta-Mai är den som har påverkats mest av att Violet fattas i familjen. Märta-Mai är inte van att vara ledare och har tappat lite av självförtroende i umgänget med andra hundar men jag har gott hopp om en ändring därvidlag.

4 kommentarer:

  1. Lilla Violet, så fint hon nu får vila tillsammans med kompis Greta <3.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ja lilla fina Violet som din fina Tikka tog hand om så bra när Vajjan var valp. Det är goda minnen att bära med sig. Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Ja både Greta och Violet är hundar jag aldrig kommer att glömma,jag saknar dom...

    SvaraRadera
  4. DEt gör säkert kompisen Stina oxå.

    SvaraRadera