torsdag 21 april 2011

Birgittas udde


Märta-Mai och jag gjorde en egen utflykt tillsammans idag. Via Ulfåsa tog vi oss fram till Birgittas udde som syns på bilden. Vi har ungefär 1 kilometer kvar att vandra för att komma dit ut. Den heliga Birgitta bodde vid Ulfåsa vid stranden av sjön Boren.


Märta-Mai det lilla gullet hittar alltid fina utsikter. Det är så roligt att se hur hon agerar när hon är ensam hund med mig.


Mitt lilla gull igen, lite allvarsamt blickande ut över hagen och sjön därnere.


Nu föreslår hon nog att vi ska traska ner till sjön eller så vill hon dra en repa i hagen. Närvaron av vilt är dock påtaglig så kopplet sitter fint på tycker jag.


Det vackra huset på andra sidan sjön hör antagligen ihop med Ulfåsa slott.


Om man kisar när man betraktar denna bild så ser man ett påskägg mitt i sjön!! Underligt eller hur men GLAD PÅSK ändå! Om du inte ska till Blåkulla i morgon så ta turen ut till Birgittas udde hälsar Märta-Mai.





4 kommentarer:

  1. Vi önskar er en riktigt GLAD PÅSK!!
    Från oss alla i Tystberga.
    //Kramar Anncie och Tobbe med vovvar

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Så vackert! Jag tar väl en sväng förbi Birgittas udde på vägen till Blåkulla... Det ena utesluter väl inte det andra? Vi ses väl på Blåkulla!?
    Kram Nina

    SvaraRadera
  3. En riktigt Glad Påsk till er också i Tystberga!!

    Glad Påsk Nina, Scilla och co! Så sant som du skriver att Blåkulla utesluter inte Birgittas udde på något sätt. Jag kommer till träningen på måndag hoppas jag för i morgon står jag över. Väl mött på Blåkulla – tänk att få vara häxa åtminstone en dag om året.

    Varma vårhälsningar till er alla! Tantolga

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk Olga! Nu ska här ut och målas trädgårdsmöbler:-). Kramar Marie

    SvaraRadera