tisdag 15 november 2011

Det gäller att veta vilka knappar man ska trycka på

"Datorn gör bara det du ber den göra" ett känt citat från husse när jag svär vid datorn när det inte blir som jag vill. Jag tror det går att överföra till kameran också. På följande två bilder har jag mig ovetandes tryckt på någon knapp för att skapa en särskild look på bilden. Vi kan kalla den "blåtonad" i det här fallet.





Nåväl jag hade Märta-Mai och Violet med mig på fikaturen till Vadstena de andra hundarna fick inte plats i bilen för jag hade ett uppdrag från husse att transportera material till en firma i Skänninge.



Hoppsan nu blev det rätt färg igen och för mig är det ett mysterium vilken knapp jag tryckte på nu. Kameran tycks leva ett eget liv så se upp för maskinerna hotar att ta över världen. Violet tänkte bada vid Tycklinge-badet men ångrade sig när hon känt på vatten-temperaturen.



Nosa efter rester vid grillplatsen är också kul.



"Tog du alla smulorna Vajjan?"



"Att springa med pinnar är ännu kuligare, hänger du med Märta-pärta-pyron-paron?"



Marken vibrerar under deras framfart och just nu "äger" vi hela stranden.



"Men hej var kom du ifrån? Ska vi leka?"



"Nog för att du är kvick men du får allt röra på påkarna om du ska hänga med!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar