söndag 13 november 2011

Nu är det klart…


…att jag ska fira julen hos dottern HM (Harrys Matte) i New York!! 



Här står jag framför hennes port i Brooklyn för nästan två år sedan. Dottern bor i lägenheten våningen ovanför porten. 

Nu duggar utflykterna tätt för Tantolga som är så tacksam för husses support så att detta blir möjligt. Nästa helg åker jag och Märta-Mai med vänner ner till Österlen och för en stund sedan kom jag hem från Stockholm där jag var på konsert och lyssnade till Anders Widmark, jazzpianist, kompositör och improvisationsmusiker. Han framförde egna kompositioner tillsammans med Bodals kammarkör och soulsångerskan Zoie Finer (syster till Sarah Dawn Finer. Grannen från landet –Kajsa sjunger i kören. Efter konserten som var helt strålande bjöd Kajsa på té hemma hos sig. Då fick jag tillfälle att träffa den fina Pompe-hunden och gå kvällspromenad med honom. Nu är det härligt att vara hemma hos de egna hundarna igen.

1 kommentar:

  1. WOW... Fira jul i New York skulle jag oxå vilja, men har ju inga släktingar där dessvärre:-(. Somliga dagar önskar jag att jag bara kunde köpa en flygbiljet bort bort bort från Sverige för att uppleva något annat och något mer, men å andra sidan har jag tidgare i livet upplevt just så mycket annat och så mycket mer.... Hawaii (Oahu - med dagliga flights till öarna som tillhör just Hawaii, Mexico, Egygpten, Los Angeles. Cypern, Turkiet, Maine, Skottland, England..... Vad jag faktist längtar till är Island som jag hört så mycket trevligt från. Men med hela hundskaran hemmavid är det inte helt enkelt att ta "första bästa flyg".....
    Jag skulle kunna boka "flight" i morgon dag, men kärleken till mina fyrbenta vänner gör att jag inte vill vara utan dom mer än max en natt:-).
    Nu har jag en flight-resa inplanerad framöver inom kort och jag ser fram emot den trots allt:-)
    Kram - på torsdag tar vi foton vännen!

    SvaraRadera