tisdag 22 november 2011

Vänner på Österlen


En trut på en sten vid den långa sandstranden i Vitemölla.



En kär vän och fd kollega sedan 1974. Hon for ner till Österlen tillsammans med mig, Märta-Mai och …



…en annan lika kär vän och tidigare arbetskamrat som jag har haft tät och innerlig kontakt med sedan 1978 och som också följde med i bilen ner till…



…vår gemensamma kära vän som sedan midsommar är pensionär och flyttat till Vitaby nära havet. Vi har varit kollegor till för några år sedan och vi har varit nära vänner i snart 10 år.



Min kära lilla Märta-Mai har just ätit upp en vildkanin –nej, nej… skämt åt sidan men hon har jagat runt i jakt på små rackare därav just kopplad. En hel lång härlig sandstrand men tyvärr gick det inte att låta henne springa lös.



Vi gick utmed stranden ända fram till Haväng och Ravlunda skjutfält som var röd-flaggad idag på grund av skjutövningar. Utöver guidning i omgivningen, fika och långa frukost-stunder och middagar samtalade vi med varandra hela tiden utom då vi sov. 



Vi var ute och njöt av naturen i två timmar.



Så många intressanta frågor vi avhandlat som givit mig så många insikter att vidare reflektera över. Mina kära vänner tänk att ni betyder så mycket för mig och ni gör mig till en bättre människa. Ett genomgående tema för våra gemensamma reflektioner  var – "att duga". Tack mina vänner att jag duger som vän.

2 kommentarer:

  1. Så mycket bättre människa tror jag inte du kan bli än du redan är Olga, för bättre vän än dig finns inte - i både vått som torrt och det är jag den första att skriva under på!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  2. Tack min kära vän Marie för de vackra orden! Hoppas vi ses snart igen!
    Kram Olga

    SvaraRadera