lördag 1 september 2012

Harry på banan

Öninge Camping i Ödeshög är toppen! Harry blir helt uppspelt när vi kör lite på agility-planen som finns där. Tantolga är tränaren och husse fotografen.


Vi börjar med lite hopp men hoppsan så högt däcket hängde för Harrys del. Inte lätt att hoppa igenom utan att röra däcket. Den kortbente gör så gott han kan…



…hopp till vänster och…



… hopp till höger.



Harry är snabb i slalom men behöver ännu lite vägledning från mig annars kan han börja slarva.



"Hänger du med Olga?" frågar Harry



Så lite balansgång…



… en koncentrerad Harry på den svåra gungbrädan.



En Harry som bara är söt.


4 kommentarer:

  1. Va duktig han är Harry! Och jo, däcket såg fasligt högt ut för en liten corgi ;) Men han gjorde det bra iaf :)

    SvaraRadera
  2. Hej Olga! Vad duktig han är, den charmige Harry! Håller du på med klickerträning?
    MVH Birgitta, Tula och Tosca

    SvaraRadera
  3. Harry han kan men det är inte tävlingsnivå ännu och kommer antagligen inte att bli. Allt går i lekens tecken. Klicker-träningen har legat nere ett bra tag när det gäller att göra konster men klicker är med på vanliga promenader och särskilt när jag går själv med Märta-Mai. Hundarna tycker det är roligt när vi tränar med klickern så frågan jag ställer till mig själv är, varför jag inte fortsätter? Jag får väl kalla mig periodare. Jag lovar bättring och rapport kommer på bloggen framöver. Hälsningar Olga

    SvaraRadera
  4. Duktig Harry boy:-).
    Tidigit i morgon bitti bär det av norröver för att hälsa på valparna igen!
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera