onsdag 29 augusti 2012

Konstsim


Jag har kastat i en liten pinne och Violet tvekar att hoppa i via stenarna. Jag vill inte att hundarna klättrar på stenarna för att komma närmre pinnarna. Det finns en ramp att hoppa från men ibland vill dom inte det. Idag resulterade det i att Vajjan vände och precis som jag befarade så halkade hon och det såg illa ut men jag såg ingen skada på benen då.



I alla fall lät hon pinnen vara och ville genast ha en ny pinne i-kastad åt sig.



Violet gick bet på den för Märta-Mai trotsade allt motstånd och dök i för att sedan langa in fyndet till land. Jag missade fokus men man ser en skymt av MM i vänstra övre hörnet.



Hoppsan kameran är fortfarande inte med och nu har MM förflyttat sig till nedre vänstra hörnet och…



… här swischar hon förbi kameran med vatten sprutande kring sig.



Violet tar det lilla lugna och för en liiiten pinne in till land.



"Vem ska ta den du eller jag…?" När hundarna ägnat sig åt sina konster i vattnet tog vi oss till Tantolgas badklippa så själva tanten fick doppa sig också – ljuvligt lagom temperatur nu när det närmar sig september. När jag skulle hoppa i så såg jag att Violet skadat sig vilket inte var att undra på. Riktigt djupa skrapsår har hon på höger bakben men det verkar inte besvära henne alls. Det är otäckt när dom hoppar kring bland vassa stenblock i stället för att gå i där det är sandbotten. Hon hade tur ändå för hon kunde ha brutit sig den duktiga flickan. Till nästa badsäsong får jag tänka ut något som minskar skaderisken vid hundarnas bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar