torsdag 14 februari 2013

Fjortonde februari

Alla hjärtans dag!


Mitt lilla hjärta Greta – Klosterliljans Gracy som valp. Idag när man tänker på alla kära vänner och familj så kan jag inte låta bli att tänka på lilla Greta som föddes i februari år 2000 och som dog i maj 2012. Vi saknar henne fortfarande för hon var så rar som bara en liten whippet-flicka kan vara. Jag har lite kontakt med uppfödare Sonia som gläds över att vi flyttat till Vadstena där hon har sitt hjärta. Greta föddes på Korngatan i Vadstena och hon hade två syskon Galant som tyvärr dog tidigt och Glory som fortfarande lever och har hälsan och just fyllt 13 år.



Allra käraste Gretchen sitter och fryser på Alla Hjärtans Dag 2012. Hon var sjuk redan då men fick bra medicin och hon hängde med på promenaderna i ur och skur och hon blev aldrig trött på att vara ute. Vårt fina fina whippet-hjärta som vilar på en vacker plats på landet.

2 kommentarer:

  1. Finaste raraste Greta..... Tänk vad ont det gör att mista sina kära vänner. Greta levde ett fantastiskt liv hos tant Olga med familj, men åldern kan vi inte rå över.
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  2. Ja det gör verkligen ont och tårarna rinner fortfarande när jag betraktar sista bilden på Greta. Hon har fallit ihop på hallmattan och mina skor står framme för mig att kliva i för att köra henne i bilen för sista gången och till Valla Djursjukhus för ett sista farväl. Jag minns i detalj vad som hände den dagen. Nu kan vi i alla fall skratta gott till alla roliga, tokiga och mysiga minnen av Greta i vår gemensamma tillvaro under tolv fina år.

    SvaraRadera