söndag 10 februari 2013

Läget?

Jo tack det har varit nästan sängläge i helgen för i fredags kväll slog viruset till och jag däckade direkt. Undrar om det var influensavaccinet jag fick på förmiddagen som utlöste förkylningen?


Husse smygfotograferar ofta och gärna med sin telefon och ingen annan än Märta-Mai noterade hans tilltag. Hundarna tycker att det är mysigt med sjuka människor för då kan man mysa ihop. Jag missade årsmötet på whippet-race i Norrköping men jag hoppas få rapporter om vad som avhandlades senare.

Om jag ska gå till något trevligare så…



…blev jag bjuden av kompisen Ingrid på ostfondue på Kalkbruk och Bullersten (tidigare Ladugård 206) utanför Vadstena. Ingrids kusinbarn H blev också bjuden. Vi hade verkligen en trevlig kväll en sådan där kväll när man inte märker att timmarna går och ljusen brinner ner i alla kandelabrar och man finner att det egna sällskapet är de enda gästerna som är kvar och man märker inte att personalen börjar kolla på klockan och ordna och dona runt omkring och antyder att de gärna hjälper till med ytterkläderna när vi önskar det. Så trevligt var det!



Del av miljön på Kalkbruk och Bullersten. Bilden är inte av den kvalitet så den gör rättvisa åt stället så kanske om någon läsare är nyfiken så har dom nog bättre bilder på sin hemsida.

2 kommentarer:

  1. Usch för influensa men middagen lät ju som en riktig höjdare!
    Tycker mig ana att det är en mysig restaurang trots lite suddiga bilder :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är en vanlig "bonnförkylning" men usch vad man känner sig mosig. På torsdgaskvällen på restaurangen var jag pigg men så fredagskvällen!!!

    Ja det är mysigt och bättre kommer det att bli med en restaurang till och en designbutik i samma lokaler/fd. ladugård. Ha det bra och hälsa Sniffen

    SvaraRadera