fredag 5 oktober 2012

Laddat inför helgen

Den här helgen ska jag ut på äventyr med Violet och några vänner medan husse ska på syskonträff och tar med Harry och Märta-Mai.

Hundarna och jag laddade med diverse pyssel hemma och bara korta promenader. Jag tog in några blommor som inte ska stå ute mycket längre. Tänk att jag har så svårt att inse att hösten är här och att frosten inte ligger långt bort i framtiden.


En söt pelargon har fått flytta inomhus.



Blir det här den sista buketten jag plockar in från trädgården i år?



Den vackra perennen violen från Flen vår finaste Violet.



Borst-blomstret Harry också från Flen.



Alerta-Märta ett blomster som strävar framåt och uppåt och som kommer från trakterna kring Flen. På söndag bär det av på Klubbmästerskap i whippet-race i Norrköping och Märta-Mai tänker inte ge upp kampen om trasan det kan jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar