lördag 13 oktober 2012

Magiska färger rentav guld!?

Ett glimrande roligt KM i Lure Coursing på Bronäs även i år!


Så vackert på Bronäs där skogen glöder i fina höstfärger.



Friden råder i hästhagen…



… och i fårhagen (äkta gutefår där både tackor och baggar har horn).



Hos hönsen är det mera aktion för en höna har inspirerats av hundarna som jagar trasa – hon tar sats – ger sig iväg och…



… där tar hon trasan! Hoppsan det råkade visst vara själva stolta tuppens tjusiga fjäderdräkt.



Vandringspriserna med pokaler och pärmar står redo och blänker nästan som äkta guld.



Här går starten av två Borzoier…



…blå hund vann och slår knut på sig själv av äkta glädje.



Så minglas det före prisutdelningen och lugnet råder bland alla hundar…



…bara man får vara nära sin matte eller husse…



… det går också bra med kompisarnas närhet…



…matte är bäst tycker den här gosiga skotska hjorthunden…



… "ja det är du faktiskt!"



Jaha här sitter Märta-Mai och summerar dagen och analyserar sitt sista lopp för i år. Det var kanonroligt, tror jag hon tänker, och jag tycker loppet såg så bra ut ända till målgången då Märta-Mai kom en bra bit efter sin kompis Sessan. Något måste ha hänt bakom kullen där jag inte såg. När jag kollade MM efter loppet såg jag märken efter linan så hon måste ha gått på den. Märta-Mai kom på delad 5:e plats men Sessan slog till och blev årets klubb-mästare med dagens högsta poäng. Grattis, grattis, grattis Sessan – Magic Colour Pure Gold – magisk färg äkta guld! Det är tredje tävlingen i år där hunden Märta-Mai springer med vinner tävlingen. Nästa gång är det MMs tur har vi bestämt.

3 kommentarer:

  1. Kul att ni fick så fint väder! Haha vad jag skratta åt bilden på hönsen :P

    Tråkigt att Märta kom efter, men tur att hon inte skada sig mer på linan då ändå om hon nu lyckades hinna ikapp den! Jag tror med det är Märtas tur o vinna nästa gång =)

    SvaraRadera
  2. Ja du Maya du skulle varit med denna vackra dag men man kan ju inte vara på två ställen samtidigt. Det är så vackert där KM var med alla djuren och den underbara sagoskogen runt omkring gården. För att inte tala om alla fina hundar och människor. Du och Sniff skulle trivas som fisken i vattnet det vet jag. Märta-Mai bryr sig inte om hon vinner eller ej för varje lopp hon får springa är hennes belöning och högsta lycka. Den lyckan är den viktigaste! Vi hörs!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var allt en härlig dag! Fantastiska bilder i det vackra ljuset!

    SvaraRadera