måndag 1 oktober 2012

Tyst från oss…

… i gänget på Bruksis? Vi håller på som vanligt med att gå i skogen, utmed stränder och så åker vi en del bil och då hamnar vi ofta på Wiolaplatsen.



"Här är vi ju nu igen…



…och vilka kommer där i skogen om inte Kajsa och Pompe… och vad brukar hända då"? Jo, vi bjuds på kaffe i deras stuga med den enastående utsikten över Vättern.



…extra fint fika-kalas blev det när kompisen Stina kom med sin matte och hennes lilla barn-barnspojke. Full rulle ute på Wiolas och i stugan.

Flerhunds-kursen som vi går på känns som den är skapad för oss för vi behöver träffa många hundar och träna hundmöten vilket vi bl a  gjorde igår. Jag fick många värdefulla tips hur jag skulle agera med tanke på vilka hundar jag har. Att gå med alla tre och möta främmande hundar är för mig en mardröm (ingen överdrift). Violet som är en osäker hund och vill ha kontroll känner av min vånda och tar över situationen på det sätt som hon känner till (gör utfall och drar med dom andra) och karusellen är igång. Nu har jag fått lite hjälp med hur jag ska agera så nu ska vi ut och leta träningsobjekt – se upp därute!

1 kommentar:

  1. Kul att träningen ger resultat! Vi får väl försöka få till en promenix nån dag :) Jag har vart iväg iväg i helgen igen och har nu åkt på feber. Ingen tur har jag! Skönt att det är bra med er iaf, har vart in i spanat på bloggen o väntat på nya inlägg :)

    SvaraRadera