tisdag 13 november 2012

Ingrid lektant


Det bar iväg till Ingrids och Stinas strand idag…



…Ingrid tog på sig uppdraget att roa hundarna med "kast med liten pinne"…



… "men när börjar vi då?"…



…"måste hitta en bra pinne först!"…



…"här ligger en bra!"…



…"nähä du, inga känguruhopp om jag får be!"…



…"nurå kan jag väl få pinnen?"…



…"åhej, ta den då!"…



…" jag fick den jag fick den!!!" …



…"häng på Stina!" …



…"va de inte en trasa vi skulle ta?"…



…"jag tar hand om den pinnen!"…



…"kom, efter henne Vajjan!!"…



…"bånglig pinne den här"…



…"oh vad törstig man blir!"…



…"lika bra att svalka magen när man ändå håller på!"…



…"ummm va gott vatten!"…



…"va, gör ni nu då?"…



…"synar pinnen i kanten!"…



…"tja, leken är väl slut nu."



Hemma igen efter en god lunch och kaffe hos kompisen Stina och Ingrid ligger vännerna och vilar tillsammans. Så här fint kan dom vila ihop när Vajjan är den som tar initiativet. Outgrundliga Violet säger jag bara.

2 kommentarer:

  1. Haha otåliga Märta kan inte vänta på att pinnen kastas tillräckligt fort. Härliga bilder som vanligt, blir så glad när jag ser fina bilder på glada hundar som yr runt i glädje :)

    SvaraRadera
  2. Märta-Mai är verkligen ett busfrö och det gör hennes så speciell! Snart är hon tre år och det är ofattbart!

    SvaraRadera