onsdag 7 november 2012

Tack vare hundarna!

Usch vilken morgon! Vaknade med huvudvärk och förkylnings-känsla och en kvarvarande mardröm låg kvar i medvetandet. Hundarna fick ta första rastningen i trädgården vilket dom inte gillar. Jag tog frukost och hundarna fick mat sedan ville jag bara vila och höra på radion. Hundarna visade sig missnöjda med att inte få morgonrunda och tvingade mig ut och traska runt med dom den vanliga stråten. Det var skönt att komma hem igen och ta en kopp kaffe och lyssna på radioföljetongen så småningom.

Jag släpade kring i hemmet med diverse plock med tvätt och städ men jag hoppade löv-räfsning utomhus vilket jag hoppat ett antal veckor redan.

Men så visar de allra raraste hundarna Harry, Violet och Märta-Mai att det var hög tid för långa rundan. Kyligt, blåsigt och otrevligt men ut tog vi oss ändå. Efter en tids promenad och dags att släppa hundarna för lek och spring upptäckte jag att förkylningen trätt tillbaka och huvudvärken hade blåst bort. Hundarnas glädje och lust hade smittat av sig på mig så efter några timmar kände jag mig som vanligt igen. Bra att ha hundar som tar tag i en när man bara vill ge efter för trötthet och olust.


Det börjar bli mörkt redan klockan fyra då vi kom fram till stranden.



Harry undrar varför inte hans matte HM är här och varför hon måste åka till Danmark några dagar.










Magiska Varamobaden med sin långa sandstrand som ligger öde i november vilket gynnar spring-glada musketörer.

3 kommentarer:

  1. Hundarna är bra på att pigga upp en :) Njuter som vanligt av dina härliga bilder på glada hundar! Hade tänkt åka ner till Varamon idag med faktiskt, synd jag inte gjorde de! Vi åkte hemåt vid 4 tiden. Kom nyss in från en promenad med 4 whippets till dock! Sniff blev så himla glad över att träffa lite likasinnade :)

    SvaraRadera
  2. Ja hundar gör att man håller sig frisk fast i kväll känner jag av förkylning igen! Får man fråga var du raggade upp 4 whippet till i Motala? Kul för den lille Sniffen att träffa släktingar. Min Violet löper och då är hon inte på sitt soligaste humör mot andra hundar precis. Hon är en komplex natur min Vajja-Svajja. Så gulligt av Sniff när han letade efter oss vid slottet den där gången. Det blir man mjuk i hjärtat av. Han är en riktig sötnos. Krama honom från oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De bor ute i Vedemö i närheten av min pappa. Jag mötte deras matte på vägen hem från honom en dag så fick vi kontakt o tog gemensam promenad idag. Tror hon sitter med i styrelsen för Bråviken?
      Ajj då, näe då är det inget bra tillfälle o dejta!

      Jo han spanar lite extra mot parkeringen när vi går i närheten. Han gillar dig o MM :) Ska ge honom en kram på en gång och försöka få ut honom på nattkiss. Han blev väldigt trött av att träffa så mkt hundar så han har sovit som en stock sen vi kom hem.

      Radera