måndag 26 november 2012

Hundbussen…

…kallas min bil för i vår läsecirkel. De i gruppen som inte har allergi åker med mig. Vi hade avslutning för den här terminen och blev bjudna till retreat-gården Wettershus som ligger utmed Vättern förstås och en mil söder om Gränna. En härlig dag i underbar miljö på alla sätt utom vad gäller väderleken som man inte kan göra något åt.


Det välbesökta fågelbordet utanför fönstret i matsalen där vi först fick kaffe och macka och senare en fantastisk lunch. Fågelbordet gästades av grönfink, nötväcka, entita, blåmes, talgoxe och hackspett.



Wettershus ligger mitt emot Visingsös södra udde.



Det droppar från stuprännan vid gästhuset.



Gästhusets långa balkong där varje gäst har sin egen lilla avskärmade del där man kan sitta och betrakta solnedgången om solen skulle vilja visa sig en vacker kväll.



Gästrummen är små men väldigt mysiga det finns allt man behöver.



Det vackra meditationsrummet med utsikt över Vättern.



Det lilla enkla kapellet med sitt praktfulla tak överväxt med gräs och stensöta och allehanda örter och blommor.




Japanska lyktor utanför kapellet.



2 kommentarer:

  1. Vad fint! Gästrummet på bilden påminner bestämt om ett annat objekt jag såg i veckan som var före. Kram goa du! Och har du inte sett mitt SMS så glömde du ta med Harry's egen ligg-filt som du la in i buren i min bil:). Jag lämnar den i veckan vid Bruksgatan när jag har ärende till stan, och är du inte hemmavid då så lägger jag den på bänken utanför ytterdörren.
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Aha jag förstår. Jo jag såg ditt sms men inte hunnit svara. Det blir jättefint om du kommer förbi med filten och jag hoppas vi är hemma då. Kram Olga

    SvaraRadera