fredag 15 mars 2013

Håller ut…

… gör vintern och vi med den.


Isen håller på att lägga sig över hela Vättern. Det är väl sent för isen att lägga sig nu men så här såg det ut den 14 februari 2011 nedanför vårt stup. Det året var det en fantastisk isvinter.



I år har jag ännu inte suttit på soffan och iakttagit…


… alla skridskoåkare som skrinnar förbi som på ett radband men man vet aldrig…



Hundarna njuter av solen om dagarna och vi gör långa promenader när andan faller på. Min kamera har  glömts kvar i lägenheten så samtliga bilder ljuger. Dom är tagna vintern 2011. Hur som helst skiner solen och vi njuter av långa promenader och lekstunder ute i det kalla. Vi håller ut och inväntar flera vårtecken än de tidiga lärkor som landat på åkern vi passerade på dagens promenad. Lärkorna måtte frysa så vi sa åt dom att flyga söder ut igen.

1 kommentar:

  1. Halloj kära du! Fina foton som vanligt! Jag skriver från min mors dator och har därför inte din mailadress här så jag - eller rättare sagt min mor - ber om att du skickar din adress och/eller tel.nr till min mail för vidarebefordran till min mor. Hon vill gärna ha kontakt med sin fd klasskamrat! Ha det gott, vi ses snart på banorna... ps jag har nu äntligen uppdaterat min blogg! ds

    SvaraRadera