lördag 2 mars 2013

Örn, örn, örn……

…Nej jag har inte börjat köra motorcykel men havsörnen som bor häromkring kom flygandes utanför fönstret. Det är andra gången han/hon/hen flyger så nära som på fem meters håll. Husse som satt närmast  fönstret blev paralyserad av hänförelse för någon minut. Nästa gång vi äter frukost ska vi ha kameran redo. Det verkar som örnen gör sin räd utmed vår strand på morgonen.


På långisen idag fick vi streta fram i motvinden och Harry som alltid går lös på landet gav sig ut på ett gärde och efter ett tag såg vi att han hade ett fynd i munnen. Det är inte nådigt att få honom att lämna ifrån sig vissa troféer vilket det här var. En färsk hartass hängde ut från mungipan…



… och som han frenetiskt tuggade i sig. Vi lät honom ta tassen eftersom vi trodde den var färskfångad av " vår" havsörn.

Sedan sist har vi haft kalas för vår allra finaste lilla hundflicka Violet hela nio år. På hundkalaset blev det fight mellan hundkompisen Stina och Harry så prinskorvs-bitarna flög runt i köket fast vi bara hunnit till HURRA nummer två i vår hyllningsramsa.



Högt älskade Carmodey Constance Spry – Violet – nio år!!!

4 kommentarer:

  1. STORT GRATTIS lite i efterskott till fina Vajjan:-). Och Harry vet minsann att gotta sig av livets delikatesser;).
    Ser fram emot örn-bilder framöver!
    Kram kram
    Marie och Whippetligan

    SvaraRadera
  2. Ingen örn i morse men vi är redo nästa gång den kommer. Violet fyllde år den 27 februari så det var några dagar sedan men jag har inte haft någon kontakt med cyberrymden förrän nu. Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Halloj Olga! Hoppas innerligt att du haft det gott och att hälsan nu är tillbaka. Åsså grattis till Vajjan lite i efterskott förstås.. Jag har en liten önskan - snälla snälla publicera det hysteriskt söta fotot på Harry som valp!! Hans öron är helt fantastiska på kortet...Vet du vilket jag menar?? Kram så länge!

    SvaraRadera
  4. Halloj där kompis! Jo tack hälsan står mig bi för närvarande. Ok Katarina jag ska försöka hitta kortet och jag har två jag tänker på så jag hoppas jag tänker på samma som du. Det kommer att publiceras vid tillfälle.

    Ha det bra! Tanten Olga

    SvaraRadera