tisdag 19 mars 2013

I en annan del av Köping…

…närmare bestämt i KMW-hallen gick söndagens utställning av stapeln.

Jag har fått bild på Märta-Mai och mig in action då vi står inför den individuella bedömningen som resulterade i kvalitetspriset Exellent.


Fotot är taget av Madde Eriksson och som ni ser så uppför sig MM exemplariskt precis som man önskar.

Här kommer domarens kritik när det gäller Märta-Mai: "Fem. head, round eyes, long neck, well angulated in front, korr. bone, week pasterns, cat feet, long ribcage, corr. loins, good crup, well angulated in the rear, could use more drive on the move." 

I övrigt är allt som vanligt fast vi går omkring och mallar oss över Köping-äventyret lite grann samtidigt som vi vill gratulera övriga Hot Isle-hundar till sina framgångar. Om deras placeringar går att läsa på, http://hotisleblogg.blogspot.se

Det som är vanligt för oss nu för tiden är att flytta kartonger från ett ställe till ett annat till ett tredje till ett……flytten tar aldrig slut känns det som. Vi håller på att sälja vårt fina, fina hus i Motala och för hundarna är det antagligen konstigt att inte få följa med in i gamla huset. Det är iordningställt för visning kommande söndag och måndag. Jag är där och grejar mest varje dag och kör saker till soptippen men idag körde jag några lådor med krukväxter till landet. Huset ska vara rent från personliga prylar men ändå se bebott ut. Jag har tagit bort alla spår av hundar utom inhägnaden av trädgården. Den vittnar om att här har det bott hundar. Som belöning för hundarna uthållighet med mitt grejande så får dom hälsa på Stina och hennes matte och gå på promenader i Varamon. Dom håller också på att flytta så nog är det vanliga livet för hundarna i gungning. Vi jobbar alla för vår fortsatta lycka och allt kommer att bli bra när vi alla är på plats. Att flytta och rensa är att göra plats för något nytt och det är bara spännande – eller…??? Pust!!

2 kommentarer:

  1. Fotot blev jättefint på dig och M-M:).
    Ha det så gott så hörs vi av snart så vi kan ses! Maya kanske är sugen på att haka på någon dag framöver oxå!
    Kram kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. Jamen så fint det blev. Hon är jättefin min lilla loppa! Ja det vore fantastisk att ses snart!! Vi försöker få ihop det framöver! Jag ska ju till Yorkan igen förstås men är hemma igen den 9 april. Undras om vi hinner ses före påsk?
    Ha det gott. Kram Olga

    SvaraRadera