fredag 11 juni 2010

Debut

Idag var det en stor dag för min svägerska Musse. Från och med klockan 15.30 i eftermiddags kan hon titulera sig Filosofie doktor och hon kan äntligen ta sommarlov. Så här glad och avspänd kan man vara i samband med manglingen från betygsnämnden och efter två timmars utfrågning och samtal med opponenten. STORT, STORT GRATTIS MUSSE! Tack för att jag fick vara med och lyssna och ta del av detta oerhört intressanta arbete.


Här är en annan söt debutant nämligen lilla Hot Isle Marimba, Märta-Mai första gången på whippetrace. Hon fick springa "bäbislopp! Men vilken mogen stil redan från första början – kolla bilderna som Disa Törnvall tog på debutanten. Hjärtligt tack Disa för bilderna (klicka på bilderna om du vill ha dom större).

Här kollar MM med stort intresse in hur dom andra gör.

Janne startar MM och Göran kör trasan.





På begäran en bild på den fiffiga klosliparen Pedi-Pet som jag använder på mina hundar efter jag klippt med klosax. Min erfarenhet är att hundarna tolererar den bra. Den kan även användas som alternativ till hundar som är rädda för klotången.


Här i hålet placerar man hundens klo som slipas av lite grann och blir mjuk i kanterna av en roterande liten rulle av sandpapper.


3 kommentarer:

  1. Tackar för bilden med kloklipparen! Ska kolla in den där ordentligt, Perla är jätteduktig att klippa klorna på, men oj vad vassa de små rackarna är när de är nyklippta...
    Måste också säga att både din MM och din ros är väldigt vackra - korten när MM springer är verkligen tjusiga. Vilken stil!
    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera
  2. Hej Carin!
    Det går ju utmärkt att fila klorna efter klippning med en vanlig fotfil. Garanterat bra resultat det också. Viktigt bara att fila från ett håll (inte fram och tillbaka) då splittras inte klon.

    Visst har MM en tjusig stil och jag är småstolt över henne.

    Varma hälsningar
    Olga

    SvaraRadera
  3. Hej Olga!! Vilka härliga race bilder på MM!!
    Ser stabil ut redan :-))
    Ha en fortsatt trevlig vecka!
    //Kramar Anncie och Tobbe

    SvaraRadera