onsdag 9 juni 2010

Glatt

Min mobil kom tillrätta! I morse ringde en yrvaken äldre man och sa att det var telefonen. Den ringde och ringde och han kunde inte stänga av väckningen 07.00. Han hade försökt ringa mig i går kväll men tyckte att det blev för sent att ringa efter klockan 20.00. Då var jag ute och letade andra varvet.

Vilken lättnad att få tillbaka mobilen och mannen blev lättad när telefonen slutade ringa var tionde minut.

Så kan det bli! Nu är här glatt och livat och Märta-Mai har varit på fortsättningskurs i vardagslydnad – hon är duktig tycker jag men blir ibland osäker på vad jag vill och då sätter hon sig för säkerhets skull. Om hon sitter brukar det bli beröm och godis har hon räknat ut.

1 kommentar:

  1. Oj vad mycket roligt det fanns att läsa i din blogg sedan jag inte varit inne och tittat på ett litet tag!!! :-) Vilken tur du hade med din mobil! Själv blev jag av med min för några månader sedan, vilket INTE var kul! (Nu har jag självklart en ny, men korten som fanns i min gamla mobil får jag ju aldrig igen... :-( )
    Måste också berömma dig för dina vackra bilder, fotot med Lokan och solnedgången var alldeles ljuvligt!
    Varma hälsningar från Carin!

    SvaraRadera