tisdag 8 juni 2010

Trist

En underbar dag och jag gav mig ut på långrunda i Råssnäs. Vi tog det lugnt och Harry badade ett par gånger. När jag varit hemma ett par timmar saknade jag min mobiltelefon – ut och leta – samma runda igen. Husse ringde till mobilen flera gånger och det visade sig att den var igång. Ungefär vid 19.30 slutade signalera gå fram och endast min telefonsvarare var på. Kan bero på att batteriet är slut, inte troligt, kan bero på att den blivit förstörd av regnet, inte troligt, kan bero på att någon funnit den och stängt av, troligt. Någon som inte vill lämna in den till polisen eller kontakta mig. Nu är numret spärrat och i morgon ska jag spärra telefonen så att den blir obrukbar för den som eventuellt fann den.

Deppigt och opraktiskt utan mobil – men världsligt – ingen är skadad.

Fågel på sten ute vid Råssnäs en mycket tidig vårdag i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar