tisdag 20 juli 2010

Aktuella händelser

Mysigt besök till sommarstugan fick vi i fredags av bästa grannarna i Motala. Jag kan trösta er med att det blev ingen magisk solnedgång så ni missade inte det. I lördags åkte jag på shopping i Stockholm och passade på att hämta hem HM till några dagars vila i Ödeshög. På söndagen åkte Vajjan , Märta-Mai och jag till Västanvik på besök och fika hos Marie och alla hennes 15 whippets (inklusive en valpkull på 7 små sötnosar).

Märta-Mai och Sara får leka tillsammans och äta godis ihop.


Jättekul tyckte Märta-Mai att få rejsa runt i Maries stora trädgård med vackra Sara 5 månader.


Aktuella valpkullen hos Mibisan´s kennel i Västanvik. Absolut oemotståndliga!! Eller hur?


Svåger SB och syster KB var på besök på måndag och tisdag. De hjälpte till att såga upp eken som föll i tromben förra veckan. SB joxar med kedjan till motorsågen.


Ett vackert nattfly har landat på huset. Finns det någon där ute som vet vad det är för en fjäril? Klicka på bilden för att få den förstorad och mera detaljerad.


En vinbärssnäcka som gör sig redo för eventuell strid med Harry. Klicka på bilderna för att få dom större.


Märta-Mai söker närhet hos Greta efter några bus, t ex norpat SBs tandborste och gjort den obrukbar för all framtid, dragit ut toarullen från dass och snott en sko från KB. När värmen avtar på kvällen då drar rastlösheten in hos liten valp det hör väl till antar jag.


HM (Harrys Matte) går på tåget i Mjölby för vidare färd till Berlin. Harry saknar redan sin matte.

5 kommentarer:

  1. VILKA HÄRLIGA BILDER återigen Olga:-). Inte visste jag att ni haft en tromb? Det händer grejor vid stugan vill jag lova - skratt... Kan bara förnöjt vara oerhört nöjd över resultaten vid Västerås Hundkapp tisdag kväll. Jag är såå glad! Får jag låna bilden på mig när jag sitter på huk och myser med Märta-Mai och Sara? Jag slår en pling i dag (men nu är kl drygt 0200 på natten så jag ska natta mig - svårt att "relaxa" efter premiären på ovalen..... Var sååå nervös före start).
    Kramis Marie

    SvaraRadera
  2. Det var ett oväder utan like som pågick i ungefär 4 timmar men tromben varade ungefär en halvtimme tror jag. Vår lilla väg blockerades av två träd som lagt sig rakt över och vi grannar fick hjälpas åt att såga och få undan dem. Tromben drog ner flaggstänger och massor med träd här runt omkring men jag känner inte till några demolerade bilar eller personskador. Visst får du låna bilden! Jag är så nyfiken att höra mera om Hundkappen i Västerås. Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Det var länge sedan jag kikade in på din blogg (får skylla på många sommaraktiviteter), och oj så många vackra foton jag missat! Blir alldeles avundsjuk på både dig och Marie för er förmåga att fånga motiven så snyggt på bild!!! Extra imponerad blev jag också av er oerhört läckra husvagn! Supersnygg och häftig!
    Vänliga hälsningar från Carin, Perlas matte!

    SvaraRadera
  4. Hejsan Carin! Nu har vi varit ute på minisemester till Hälsingland med husvagnen. Vi bodde 4 hundar och två vuxna personer i den lilla "Kojan" och det gick hur bra som helst.

    Hälsningar tantolga och gänget

    SvaraRadera
  5. Inte bara tjusig alltså, utan även funktionell - bättre kan det inte bli! :-)

    SvaraRadera