söndag 25 juli 2010

Minisemester

En tur med husvagnen med hundarna till Bollnäs för att hämta ett paket. Det går ju inte att lita på posten alltid tyckte vi så vi tog hela packet och drog iväg. Sanningen att säga så längtade vi efter att åka ut och lufta husvagnen. På hemvägen stannade vi över natt i Ockelbo och besökte Wij trädgårdar. Nästa stopp i Storvik för att hälsa på och fika hos vännen Mari och hennes familj i deras fina hus vid sjön mitt ute i skogen. När vi åkte från dem började bensinlampan lysa men vi körde på efter GPS-en – kortaste vägen – nervösaste vägen – långt, långt till närmsta mack i Hedemora. Till sist satte husse av oss och husvagnen vid vägkanten för att spara bensin. Snart tillbaka var han och det var 5 liter kvar i tanken. Nu vet vi det.

Wij trädgårdar – Om jag hade balkong så skulle jag…!


… vilja ha en sån här balkonglåda.


Ett konstverk mitt i "Landskapsträdgården". Dess titel var "Finns det inte något enklare sätt". Nya frön gror i de gamla hjulspåren och visar på alternativa enklare sätt.


Märta-Mai blev trött i värmen.


Vackra, vackra Vajjan som börjar hämta sig lite från skendräktigheten.


I väntan på husse.


Där kommer han ju! Har han köpt glass måntro?

Jag drog på mig en förkylning men det var det värt. En mysig tur genom landet hade vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar