onsdag 7 juli 2010

Valpar

Jag hämtar HM vid tåget i Mjölby och får ett samtal från Marie – nu är det på gång – en valp har redan kommit. Signalen var väntad men kanske inte just idag. Jag hade ynnesten att få assistera som "valpmorska" när Dixie skulle valpa. HM agerade hundvakt hemma och jag for till Mibisans Kennel i Västanvik. När jag kom var tre valpar redan födda och sedan kom det fyra till. Små små UNDERVERK var dom allihopa tre killar och fyra tjejer. Gå in på hemsidan www. mibisans.se så får ni se mera bilder och läsa Maries blogg. Allt gick så fint och lugnt till och det är ju alltid en stor lättnad när det inte uppstår komplikationer. Dixie är förstföderska men moderskänslorna fanns redan där så underbart att se och vara med om.

Dixie med fyra av sina valpar. Den ena tiken är dold av mamma Dixie som tvättar och sköter om sin lilla nyfödda dotter. Tack Marie för jag fick vara med!


3 kommentarer:

  1. Vilken ynnest att få vara med om detta... Tittade just in på Maries blogg, vad oerhört fina de är de små liven...
    Hälsningar från Carin, Perlas matte

    SvaraRadera
  2. Min kära vän Olga,
    Det är JAG som ska tacka DIG för att Du kom hit och var med!!! Det är guld värt att slippa sitta själv utifall något skulle trassla till sig. Guldklimparna mår superprima liksom mamma Dixie! Vi har nu varit ute på en liten rastnings-sväng (typ fem minuter) och nu tuttas det för fullt i valphagen..... Inte kommer jag sova många knop i natt:-). Det är svårt att slita sig från dom små sötnosarna!
    Kram och än en gång tack! Du är verkligen en sann vän som alltid finns till hands!
    Kramar Marie, "rosorna" och mammaDixie

    SvaraRadera
  3. Ja i sanning en ynnest och tänk att det gick så fint. "Rosbuketten" är helt underbar jag lovar.

    Väldigt skönt att det inte trasslade till sig lite beroende på det fina förarbetet från din sida Marie. Du ser ju till att ha koll på tiken och alla tecken som ingår i hela processen från början till slut. Då är det lätt att finnas till hands.
    Kram till er alla från Olga

    SvaraRadera