måndag 12 juli 2010

Ibland blir de inte som man tänkt

Precis när jag sagt att jag ska åka på tävling med Vajjan så ångrade jag mig. I flera dagar har jag varit tveksam om hennes tävlingsform. När jag såg på henne igen så blev det bestämt – hon ska inte tävla i helgen och för hon verkar inte må bra. Jag misstänker att hon är skendräktig och ska avvakta några dagar innan jag konsulterar en veterinär.

Så här blev det i stället. Märta-Mai och jag åkte och frottérade oss med tävlingsfolket och hundarna. På lördagkvällen var vi bjudna på fest hos Hot Isle i deras husvagnsläger. Supertrevligt och gott att äta och dricka. Märta-Mai fick möta massor med folk, massa hundar och titta på när andra tävlade. Hon blev väldigt sugen på att jaga trasa hon också. Det blev så bra för MM att få träffa olika hundar och hon blev mer och mer avspänd men den stora irländska varghunden och några långhåriga afghanhundar var hon fortfarande skeptisk till även dagen därpå.

Här äter vi frukost vid husvagnen.


Märta-Mai fick ett nytt vackert rött halsband av samma Birgitta som sytt Greta och Violets fina och bra halsband.

Här kikar vi på några som startar.


Här är hundarna iväg.

Ovanstående lopp strulade för jag tror linan till trasan gick av så hundarna fick starta om och det blev väntetid ute på banan och omstart. Oturligt eftersom tävlingsledningen bestämt att bara köra ett lopp på grund av värmen. Sådana här incidenter påverkar ofta resultatet negativt och hundarna fick ingen andra chans. Så här är det och alltihop är på lek och man gör det för att hundarna tycker det är roligt. Märta-Mai och jag hade roligt hela tiden fast trasan får vänta för hennes del. Nästa år kan vi börja träna och det ser vi fram emot båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar