torsdag 1 juli 2010

Fotbollsträning på Bruksis och tränaren på rymmen

Tränare Tantolga rymde till Västanvik och Mibisans Kennel. Hon försvann vid 12.oo-tiden och återvände några timmar senare. Tantolga nosades igenom noggrant vid hemkomsten. Det visade sig att Tantolga träffat sin vän Marie och ätit en fräsch lunch på Karolinen. Kaffe med jordgubbar och glass intogs på Maries veranda i Västanvik. Maries åtta helt underbart sociala och kramvänliga whippetflickor ville dela kaffestunden med oss.

"Hallå där Tantolga vart har du varit? Helt klart har du träffat andra vovvar och vi som skulle träna fotboll idag." (klicka på bilderna för mera detaljer)


"Ska vi spela nu då? Aj då vilken liten boll. Hörru bollkalle hämta bollen!"


"Men hallå! Ska re´ va fotboll så ska det va me boll. Det hörs ju på namnet – Fot och Boll. Äre nån som hört talas om spela ekorre va? Nån ordning får det va även i vårat lag!"


Full fart mot mål.


"Finns det inget vatten på det här stället? Vad gör tränaren egentligen?"


"Kom igen hörrni"!!


Laguppställning på Bruksis: Från vänster: Greta som sköter försvaret, Harry bollkalle, Violet och Märta-Mai båda anfallsspelare.


När Märta-Mai dribblar fram bollen står Zlatan stilla!


"Med ålders rätt tillåter jag mig att vila i skuggan så kan dom andra hålla på".


"Nu undrar man ändå – gardin i körsbärsträdet?! Va ska de va bra för? Bara i vägen mitt i fotbollsmålet! Man kan ju tröttna för mindre!"

Tränaren måste skärpa sig till nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Hmmmm, verkar onekligen som att fotbollsmatchen led brist på domare... eller? (Skratt)
    Tusen tusen tack för en supertrevlig lunch och eftermiddag vännen, och tusen tusen tack för att du finns tillhands vid kommande valpning! Jag tror jag "bokar dig", även om jag inte exakt kan säga datum.... Bra att ha en cooool vän vid sidan vid en så stor happening... Och du har ju liksom varit med förr vetja:-)). Kramis och tack för idag. Pussa på alla dina fyra fyrbenta från mig och vovvarna här hemmavid!
    kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jag håller mig redo och hoppas inte hon tänker nedkomma den 11/7 för då tävlar Vajjan i Katrineholm. Lycka till hos veterinären idag!

    Kram Olga

    SvaraRadera
  3. Har inte tittat in på din blogg på ett tag, men nu när jag gjorde det skrattade jag högt för mig själv flera gånger - underbara bilder och kommentarer till fotbollsträningen! :-)))
    Vänliga hälsningar från Carin, Perlas matte!

    SvaraRadera