torsdag 9 september 2010

Crocodile Dundee hemma igen

Den som har sett filmen om när Crocodile Dundee kommer till storstaden New York och scenen där han går ut på stan första gången på egen hand vet vad jag talar om. Märta-Mai gjorde precis just så som han när hon var i Stockholm i dagarna tre. Vi gick på stan och varje människa och jag menar verkligen varje människa vi mötte ville hon ha ögonkontakt med. Det var så roligt att se på hennes min och beteende. Hon gick fram mot varje människa och tittade upp på dem och ville ha ögonkontakt. Det såg ut som hon frågade" Vem är du?" "Jag är Märta-Mai och är nyfiken på dej. Har du lust att lära känna mej?" Hon hade ett sjå för vi mötte ganska många.

Tidiga morgonpromenader på Gärdet blev rutin. En morgon låg dimman tät och en maskros hade fått en gloria av daggen.


Vi mötte massor av hundar varje gång vi gick ut på Gärdet så hundarna fick motion mer än nödvändigt. Märta-Mai fick kopplas efter långa ruscher med med ett koppel Rodesian Ridgebacks efter sig. En man med gipsat ben haltade fram med sin labradorhanne "tack för att ni kommer med en whippet" sa han. Hans hund fick dagens dos av motion efter mötet med Harry och MM. Så lite det behövs för att göra någon annans dag eller hur?

Den dimmiga morgonen och vi har inte mött någon annan ännu. Men Harry spanar efter kompisar.


Kaknästornet är dolt i dimman.

I morgon åker MM och jag till Helsingborg för vi ska på utställning i Laröd på lördag. Jag tar inte husvagnen ner utan vi ska bo på ett litet B & B i Bjuv. Vi ser fram emot resan och möten med andra vinthundar. Märta-Mai är anmäld till juniorklassen för hon börjar bli stor flicka på riktigt. Vi får se vad hon hittar på för det är aldrig tråkigt, alltid roligt och ofta spännande tillsammans med henne.

2 kommentarer:

  1. Ja, som sagt, man får verkligen vara glad om man kan bjuda sin medmänniskor lite glädje - genom att t ex rasta deras hundar! :-)

    Varma hälsningar från Carin och Perla!

    SvaraRadera
  2. Stort stort lycka till nu på uställningen:-). Kul jämförelse med Crocodile Dundee, för han är liksom lite av en favvo för mig liksom Märta-mig är oxå:-)
    Kram kram
    Marie och company

    SvaraRadera