onsdag 29 september 2010

Stättan

Äventyr vi pröva på varje dag. Vi (hundarna och jag) tog långpromenaden via Vandringsleden söderut (mot Gränna) och då måste man vid ett ställe passera över en förhatlig stätta. Där strular det alltid när man ska över med ett antal hundar. Alla hundarna skulle nog klara att ta sig över på egen tass men jag vill helst hjälpa till. Harry var först ut att komma över genom att jag tog honom under ena armen och klättrade upp men hundskrället slet sig och hoppade sista biten ner på andra sidan. De andra hundarna var fastbundna i stättan. OK Violet näst på tur att hänga under armen men hon ville helst hoppa över själv. När jag kommit ett steg upp kastar sig Märta-Mai uppför och börjar klättra förbi trots att hon sitter fast i kopplet på andra sidan. På något underligt vänster får jag tag i MM innan hon blir hängande i halsbandet. Violet släpper jag ner och förankrar igen i stolpen ( det vimlar av rådjur häromkring). Jag får av MM halsbandet och kopplet och släpper henne lös så länge. Nästa hund Greta kastar sig också upp för att klättra själv men fångas in och lyfts föredömligt över hindret. Märta-Mai kopplas upp igen och vi vandrar vidare i frid och ro. Phu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar