lördag 4 september 2010

Värmande kyla

Idag satt jag i ett kylskåp mer eller mindre. Whippet Race i Norrköping hade sin sista tävling för säsongen och jag satt i sekreteriatet och noterade tider och placeringar. Jag frös hela tiden trots det ideala tävlingsvädret. Bortsett från kylan kände jag bara värme kring mig med Katarina och Marie som närmsta medhjälpare. Varmt kaffe, varm korv och varm macka i lunchpausen hjälpte också till att hålla värmen och så förstås alla hundarnas springglädje och kämpaglöd.

Här leder en cool tjej sitt lopp från start till mål – Axrace Caffe Noisette – eller Molly som hon heter till vardags.

A-finalen med bara "hemmahundar" alltså från Norrköpingsklubben.


Alla ettor i respektive final från A till F-final.


Märta-Mai och Greta – de hjärtegoda vännerna försöker forma ett hjärta.


1 kommentar:

  1. Tack för all hjälp Olga.
    Trots strulig skrivare.
    Du är en pärla.
    Jättefina bilder, jag kanske lånar en.
    ha det så bra så kanske vi ses på onsdag eller?
    Kramar

    SvaraRadera