söndag 19 september 2010

Lördag och betong

Alla tanter gjuter i betong eller hur…? Jag har länge velat försöka gjuta ett fågelbad att sätta ut i trädgården. Kanske det blir ännu en vattenskål till hundarna men jag ser inget problem med det i så fall. Klockan 3 skulle det bli av hemma hos kompisen Mari i Linköping. Lördagsutflykten då? Vi hann bara gå ner till den lilla hamnen i närheten där vi tog smörgås och fika som vanligt.

Öninge hamn är ett dykarmekka och förra lördagen kom ett gäng från Huskvarna dit för att dyka.


Hundarna brukar vara nyfikna på dykarnas utrustning för dom har underliga grejer med sig.


Ett dykargäng grillar korv och tar paus vid grillplatsen.


Här i den enda viken går dom i och bakom bergknallen till höger finns en djup ravin som dom låter sig sjunka ner i. En av dykarna föreslog att jag skulle prova någon gång för det är fantastiska bergformationer under vattnet. Det sista jag vill näst fallskärmshoppning och golf.


En gång i tiden var detta en levande fiskehamn där flera yrkesfiskare hade sin hemvist.


Kompisarna Lotte och Ann-Britt har börjat med betongen.


Mari snickrar en form för att gjuta en sockel till sitt nyinköpta solur.


Storstövlar och städrock är en klassisk utrustning inför betong-gjutning.

På kvällen åt vi en fantastisk buffé och glammade fram till midnatt. Sent blev det och jag som skulle på hundkursen med MM tidigt i morse. Märta-Mai gillar kursen väldigt mycket och idag var hon superduktig! Om någon liten vecka kan jag presentera mitt lilla fågelbad här på bloggen. Valvakan i TV är över och i morgon är en annan dag.

1 kommentar:

  1. Hoppas att gjutningen blir lyckad! Kan berätta att jag har haft "Jag diggar dig" på hjärnan sedan jag läste ditt sista inlägg... ;-)
    Vänliga hälsningar från Carin!

    SvaraRadera