fredag 15 oktober 2010

Det finns hopp för det goda

We are all related som en väninna skrev till mig med anledning av räddningen av gruvarbetarna i Chile. Tänk att jag och alla andra människor över hela världen kunde vara med precis när räddningen skedde. Jag slog på datorn klockan 23.00 på kvällen då arbetet med räddningen påbörjades och kunde inte slita mig från sändningen förrän framåt 06-tiden på morgonen. Så gripande att se när varje arbetare kom upp från sin instängdhet som varat så länge. Hela nästa dag ända till alla lämnat gruvans inre följde jag sändningen med avbrott för hundaktiviteter och mat. Hundarna undrade vad som pågick när matte gick omkring med datorn hela tiden och första natten satt matte upp i sängen med datorn i knät fram till morgontimmarna.


Idag blev dagen som vanligt igen och vi tog en tur ut till fritidsområdet Råssnäs. Harry tar sig ett dopp i böljan blå och slurpar i sig av det klara vattnet.


En nyhet ute vid Råssnäs är att det röjs och ordnas i skogen och så har man på två ställen satt upp hållare med påsar till hundägare. Jag passade på att norpa åt mig ett par för det går alltid åt. Motala kommun satsar mycket på hundägare genom att sätta upp papperskorgar överallt som töms en gång i veckan. När snödrivan växer hög kring papperskorgarna skottas det runt så man kommer intill för att kasta sitt bidrag till uppvärmningen av hushållen. Nu ska Tantolga skärpa sig och låta det bli natt för timmen har blivit alltför sen igen!

1 kommentar:

  1. Vilken kanonidé av kommunen! Tror att jag ska tipsa vår kommun pm att göra likadant - en idé som ju alla vinner på!!!
    Och apropå gruvarbetarna: läste att ungefär 1/7 av världens befolkning faktiskt följde räddningsaktionen live - det tycker jag faktiskt ger hopp om framtiden!
    Hälsningar från Carin!

    SvaraRadera